11.11.2010
Vorlopohled I.
Celý rok se stránky plní informacemi o tom co se zrovna odehrává a Vorlas přispívá vlastně zprostředkovaně. Teď na konci sezóny je určitě vhodný čas dozvědět se něco přímo od něj. Proto jsme si sedli v Petrově dílně a povídali si tak trošku na “papír“.


    1)
  • Vím o Tobě, že Ti nevadí blátivější pojetí tréningu a závodění, což teď na podzim je aktuální téma. Těžíš z této výhody, nebo jsou na tom i soupeři podobně?
Určitě z toho těžím, na sucho je to pořád stejné v tom blátě mi připadá, že jedu pokaždé jinou trať. Je to takové zajímavé oživení. Čím víc se ostatním v takovém počasí a podmínkách nechce, tím větší mám nutkání ukázat jim, že to jde.


    2)
  • Nejúspěšnějším závodním víkendem byl pro Tebe letos St. Wendel. Na této trati se Ti skoro vždy daří. Čemu to přisuzuješ, co právě tam je jiné oproti jiným okruhům, a co Ti nejvíce vyhovuje?
St Wendel, jo… městské prostředí, lítá se po parkovišti, některé úseky po zámkovce, vždycky to mají dobře udělané, v terénu skvělé tobogány. Ta trať mi zkrátka pasuje, možná i tím, že v roce 2003 jsem tam vyhrál vůbec svůj první závod, vlastně obě jízdy, co jsem v německém mistráku jel. Za nejúspěšnější víkend sezony ale stejně považuju družstva ve Francii co se jely teď na podzim . Byla to velice složitá dráha, což mě nakoplo. Hodně složitý terén se spoustou superkrosových prvků. Asfaltová část byla neskutečně rychlá, to hodně miluju. A určitě k tomu všemu přispěla i skvělá atmosféra velkých závodu se spoustou diváků. Okolo nás byla velká konkurence, samá zvučná jména, tak jsem se musel vyhecovat, ne ?

    3)
  • Technika jde vždycky ruku v ruce s ostatní přípravou. Jak připravuješ motorky, abys je měl konkurence schopné.
Večer naklušu do garáže, strčím péro do svěráku ……. (smích)(při této otázce stál Petr zrovna u svěráku a v něm měl zadní tlumič). Prakticky má na to vliv několik skutečností. V současné době mám určitě dobře vybavenou dílnu, takže si spoustu věcí můžu udělat sám sobě na míru. No a s přibývajícím věkem přichází stále víc zkušeností. Ty na inzerát neseženeš ani si je nesmontuješ. Bezkonkurenční výhodou je naše blízká milovická trať. Cokoli vyvineš, můžeš hned otestovat, jak funguje. Nebo nefunguje (smích).

    4)
  • Minulou zimu jsi hodně pracoval na ladění výkonu. Podařilo se Ti dostat z RM-Z víc ? Jak fungovala od začátku sezony motorka ?
Motorka fungovala letos skvěle od začátku sezony až do teď. Určitě to bylo ovlivněno tím zimním laděním. Přes všechno to ladění se mi ale nepovedla zásadní věc. Ono to funguje tak, že když bys jel následující sezonu tak jak současnou, tak Tě minimálně polovina těch soupeřů “pojede“. Do sezony jsem sice zrychlil, ale nezrychlil jsem dost, abych byl spokojený. Někdy se do toho prostě netrefíš a forma není.

    5)
  • Posledních pár týdnů testuješ nový brzdič od Goldfrenu. Jsi spokojený s tím jak funguje ? V čem vidíš plusy oproti jiným ?
Brzdič zatím prochazí vývojem, ale je maximálně progresivní. U Goldfrenů nikdy nebyl problém dostat materiál, který brzdí víc agresivněji a s větší citlivostí, nebo jakkoli jinak. Všichni výrobci mají ale problém s odbržďováním, proto se začal vyvíjet tento brzdič a zatím se všechno maximálně daří.

    6)
  • Německý mistrák skončil před 6 týdny, pro Tebe letos 3. pozicí. Bereš to jako zklamání oproti loňské sézoně ? Mauno se zdál být opravdu nepřekonatelný.
Každý závodník závodí, aby vyhrával. Třetí místo není špatné, ale asi není potřeba k tomu víc dodávat… Co se týče formy Mauna, ten byl letos úplně nedostižný a jednoznačně suverénně vyhrál všechny rozjížďky.

    7)
  • Teď na konci listopadu se jede poslední z podniků MS a ME ve španělském Salou. Jaké máš ambice ?
No co myslíš, chci jim to tam nandat jsem 2 body za 4tým, a už mě nebaví se za nima vozit. Sesekám je a bude. Pesimistovi došla trpělivost.

    8)
  • Je něco co bys chtěl ještě vypíchnout ?
Voko (smích)




S Petrem jsme se dohodli, že takových článku z jeho pohledu zkusíme na stránky psát víc. Věříme, že se čtenář dozví o “sumotu“ a Tuningsportu zajímavé věci, které netušil.

Zpět na články